Tuesday, May 31, 2011

Ideas of the Month - May 2011

Rozhodla jsem se, že každý měsíc udělám takové malé shrnutí, co mě za těch 30 dní zaujalo nebo naopak třeba zklamalo...bude to trochu mish mash - hudba, móda, film, postřehy ze světa...

1. THE DRUMS A JEJICH ALBUM

Už dlouhou dobu jsem si říkala, že bych se na ně měla více zaměřit, a to hlavně potom, co hráli na Expresradiu Let's Go Surfing pořád dokola. A tak jsem si stáhla jejich album (ano jsem bídák a stahuju!) a musím říct, že jsem udělala dobře a přesně mi tihle "brooklynští chlapci" padli do noty. Jejich hudba, image a vidoklipy jsou totiž nesmírně retro a to se mi na nich líbí. Jakoby se zastavili někde v 60. letech  na americkém předměstí a balili holky svojí muzikou. Ikdyž zpěvák Jonathan Pierce není žádný fešák, image má skvělou, a vůbec celá kapela se velmi dobře obléká...ohrnuté kalhoty, krátká trika, bundičky a kecky. Jejich zatím jedno album bych hodnotila osmi hvězdičkami z 10, až tedy na druhý poslech, protože nejdříve vás zaskočí tím, jak je vlastně hrozně jednoduché a "staré".
A jaký song se mi líbí nejvíc? Klasika jako Let's Go Surfing je dá se říci nejlepší, ale Forever And Ever Amen je dobrá, nejraději mám asi Book Of Stories...taková příjemná s textem:
I don't wanna dance anymore
I don't wanna sing anymore
I don't wanna dance anymore we used to sing
Připomínají mi The Smiths nebo Cure.

2. MILES KANE A REARRANGE
Znáte Milese Kanea? Jestli ne, tak to koukejte napravit! Teď mě teda asi zabijete, protože je zase dá se říci retro, teda aspoň tak vypadá. Asi si pamatujete píseň Come Closer a Rearrange je právě další singl. Tap ísnička naní nijak super, ale je chytlavá a video je tak jednoduché, až je hezké. Ještě je důležitý zmínit, že Miles Kane pochází z kapel The Little Flames, The Rascals, The Last Shadow Puppets a Arctic Monkeys, a tohle je jeho sólovka. Taky vám ten hlas připomíná Alexa Turnera?



3. BRZO TĚHOTNÁ JUNO
Náš profesor na angličtinu má dobrý filmový vkus. Zatím všechny filmy, na které jsme se s ním koukali mě zaujaly, a to u mě není jen tak. Ten poslední byl o dívce jménem Juno, která už někde kolem 16 otěhotněla s kamarádem a začne tak řešit problém, co s dítětem. Najde adoptivní rodinu, ale vlastně si stále není jistá, jestli to dítě opravdu chce, ale nakonec zjistí, že by bylo asi lepší jim to dítě dát a na všechno zapomenout. Mám ráda americké filmy tohoto typu, kde je dobrá muzika a má jasný děj, ikdyž tam nehraje někdo známý.



4. SINGLE MAN
Už od začátku jsem věděla, že v tomhle má prsty někdo z módní branže. Ano, byl to návrhář Tom Ford, který natočil film o homosexuálovi, který se zamiluje do o mnoho let mladšího studenta. Nikdy jsem si nedokázala představit zrovna Colina Firtha coby homosexuála (znám ho jenom z těch filmů typu Brigitte Jones, takový ten romantik) a zahrál ho skvěle. Film mě zaujal tím, jak byl celý retro a vlastně hrozně jednoduchý, ale hlavně po módní stránce neměl chybu (Colin Firth celý v modelech od Toma Forda) a nechyběl tam ani návrhářův pejsek:) a hudba také výborná. 

Rozhodla jsem se přidat něčí komentář ze serveru CSFD, který se mi líbil:
"Single Man není film o homosexualitě (i když toto téma se prolíná celým příběhem), je především o lidské osamělosti, o tom, že když patříte mezi ty, kteří se trochu odlišují či pohlíží na život trochu jinak (a příliš přemýšlejí), cítíte se zbyteční a osamělí. A to celé je zabaleno do strhující filmové podoby, kterou ještě umocňuje krásná hudba a úžasný herecký výkon Colina Firtha. Single Man je krásný film o životě, a boji, který svádíme s našimi vnitřními démony. Pokud budete vnímaví, okouzlí vás snímek natolik, že se možná stane vaší "novou" srdeční záležitostí."


5. BLOG MY OWN WAY OF INSPIRATION
Přiznávám se, mám raději zahraniční blogy. Přeci jenom, lidé mají větší styl, a to po módní i hudební stránce (ne všichni samozřejmě), denně jich projedu několik, ale poslední dobou mě dostává jeden s názvem: MY OWN WAY OF INSPIRATION. Vlastní ho 15-letý kluk jménem Simon Schmidt z Německa a je vidět, že má opravdu styl, obléká se skvěle a poslouchá super muziku, i grafická úprava blogu se mi líbí. Určitě doporučuji!


6. NEVER SLEEPING INC.
Zamilovala jsem se do internetových kreslených obrázku typu Lazy Oaf. Na stránce NEVER SLEEPING INC. jich je dost. Obrázky jsou vtipné, jednoduché a za vším je podepsán ilustrátor Ben Chlapek z Kolumbie. 

A dělá také postery, například pro Snoop Dogga, Girls, Beach House, Why?...

7. TAHLE FOTOGRAFIE
Poslední dobou mě přímo uchvátily některé obrázky na Tumblru (zkuste to vyslovit, hrozný!) a tahle fotka je jedna z nich. Nevím proč se mi líbí, ale něco v ní je. Jo, černý balónek se jen tak nevidí:)

7 JE ŠTASTNÉ ČÍSLO, A TAK KONČÍM (IKDYŽ NA TO NEVĚŘÍM), MĚLA BYCH JEŠTĚ CO DODAT, ALE TO JINDY

7 comments:

  1. klučina z Německa je fajn=) sleduju asi jen 2/3 pánské fashion blogy a všechny jsou z Německa.. ale líbí se mi jen jejich oblečení, v obličeji teda nic moc, no..=D
    film si stáhnu.. taky jsme měli inspirativní angličtinářku s výborným filmovým vkusem!

    ReplyDelete
  2. Ten blog sleduji už delší dobu.. je vážně skvělý :)

    ReplyDelete
  3. Výborný článek. Jsem rozhodně pro. Jsem nový čtenář !!!
    Juno jsem neviděla, ale mnohé jsem slyšela :D , a Single man také neznám neslyšela jsem o něm nic a tak mě možná láká mnohem víc.. je to nový/ starý film? (jsem líná teď googlovat :)

    ReplyDelete
  4. Klára: dík! jo, Single Man je novej film, asi z roku 2010, fakt doporučuju se na něj podívat!

    ReplyDelete
  5. Na Single Man se chystám. Posedlost The Drums taky znám, pořád se jí nemůžu zbavit:D a Miles Kane je můj nový hrdina. Hlavně jeho Come Closer♥♥

    Super nápad s článkem:)

    ReplyDelete
  6. Juno - jasně, dobrej film, Brian umí vybrat, ale prej že tam nehraje nikdo známej? Já tam znala minimálně dva lidi :) :)
    A Single Man? Colin Firth s brejlema jako profesor, retro, to je jasný, že se ti to musí líbit. :) ;)

    ReplyDelete