Monday, October 29, 2012

Yougo Jeberg a jeho objektivem zachycená realita

Yougo je francouzský fotograf, který si své mladí užívá jak to nejvíce jde a to také zobrazuje na svých fotografiích. S přáteli se schází na vrcholcích hor, popíjí před barem nebo se vozí v nákupních košících. Zařadila bych ho do skupiny "indie fotografů". Yougo momentálně cestuje mezi Los Angeles a New Yorkem, protože společně s dalším indie fotografem Théem Gosselinem natáčí dokumentární film. Dnešní nezávislé magazíny, kteří objevily jeho talent mu dávají prostor vyjádřit se co nejvíce realisticky a vůbec se nebát erotických snímků. Blog módního řetězce PullandBear s ním nedávno udělal rozhovor a já jako velký fanoušek tohoto fotografa jsem se rozhodla, ho přeložit.

Prosím, představ se nám, kdo jsi odkud přicházíš a kam jdeš?
Ha, je mi dvacet, narodil jsem se ve Francii a žiju v New Yorku a Los Angeles. Rád hraju v kapele s mýma kamarádama a objevuju s nimi neznámá místa. Jsem fotograf a hrozně mě to baví.

Kdy jsi se dostal ke svému největšímu koníčku?
Je to už tři roky zpátky a moje práce se z toho stala teprve před rokem. Začátky byly těžký, ale postupem času jsem potkal fajn lidi a začalo mě to bavit.

Fotíš spontánně nebo si to musíš dopředu pořádně promyslet?
Jak můžete vidět, většina mých fotografií jsou spontánní, je to zachycení jednoho momentu, většinou docela ve spěchu, ale když fotím pro značky a časopisy, tak si to raději předem připravím.

Co tě inspiruje?
Na začátku to byl Robert Frank a Jim Nachtwey, ale pak jsem zjistil, že potřebuju něco více dobrodružnýho, něco v čem je skrytý štěstí, jako jen tak běhat, koupat se nazí v rybníce, hrát na kytaru támhle na hoře...

Bereš si s sebou svůj foťák každý den?
Jasně, jeden vždycky, ale někdy si přihodím Polaroid nebo analog.

Bez čeho bys nemohl žít?
Bez kytary a srdce.

Většinou fotíš na cestách v různých městech...jak pro tebe důležité cestovat a inspiruje tě? A pokud ano, tak jak?
Cestování je pro mě poznáváním nových míst. Zažívám při něm jedinečný pocity, je to jiná část života.

No, zůstaneme ještě u cestování. Má Amerika něco, co ostatní země jako Francie nemají?
Dřív jsem neměl moc pracovních příležitostí, ale jak jsem se přesunul do Ameriky, hned se mi jich nabídlo mnohem víc. To je první důvod, proč Amerika. Druhým důvodem jsou lidé a zdejší krajina. Lidi v USA jsou mnohem cool a otevřenější. Volná krajina jim dává možnost se cítit lépe a nebát se.

Také fotíš nějaké komerčnější fotografie. Jaké to je pracovat pro módní magazíny nebo slavné značky?
Baví mě to. Rád bych v budoucnu dostal víc příležitostí fotit módu, ale také je pro fotografa důležité držet se svého stylu a nespadnout do příliš komerčního focení, myslim si. Takže já fotim módu, tak jak fotím ostatní přátele kolem.

Pro koho jsi naposledy fotil?
Zrovna včera pro značku obuvi Armistice.

Všimla jsem si, že jsi také fotil na pařížském fashion weeku. Jaké bylo fotit na takovéto události a na co máš největší vzpomínky?
Mám rád fashion weeky. Miluju tu atmosféru a ze všeho nejraději to mám "behind the scene": backstage. Fotil jsem v Miláně, Paříži a Londýně. Je to úžasnej pocit, když na vás nikdo netlačí a vy se jen s foťákem potácíte na parties, fotíte extravagantně oblečené lidi a modelky v zákulisí.

Četla jsem, že jsi studoval nebo studuješ grafický design. Věnuješ se mu i teď?
Už jsem dostudoval. Teď jsem fotograf a práce s grafikou mi pomáhá, když spolupracuju s módníma magazínama.

Jaké časopisy čteš? Mohl bys čtenářům nějaké doporučit? A co knihy?
Vinyl Riot, METAL, Russian Criminal Tattoo a Dharmoví tuláci od Kerouaca.

Jaké umělce či fotografy obdivuješ? A s kým bys chtěl někdy pracovat?
Robert Frank, Jim Nachtwey, Nan Goldin, Ganny Winogrand. Ale hlavně s Ryanem McGinleym a RJ Shaughnessym (doufám, že si to přečte!)

Chystáš nějakou spolupráci, výstavu?
Opět se vrátim ke Damonovi Loblemu. Ve Francii jsem teď měl pár výstav, ale rád bych nějakou udělal taky v New Yorku či v LA. Tak držte palce!

Jaký je tvůj typický den v New Yorku?
Ha, popadnu sandwich, vemu metro a zamířim do míst, kde jsem nikdy nebyl. Zde nafotim pár fotek a pak večer jdu na party nebo k někomu domů. Tam poznám nový lidi a dostanu inspiraci na nový projekt.

Co uděláš, až dokončíš tento rozhovor?
Vemu foťák, zavolám kámošům a půjdem na kopec, ať zachytim hezkej západ Slunce.














3 comments:

  1. jo tam je ten kluk z klipu Lany del rey že jo? A Ryan Mcginley ! s tím bych taky chtěla spolupracovat, podívej se někdy na jeho stránky :)

    ReplyDelete
  2. to je naprosto skvělý! Díky za překlad .)

    ReplyDelete