Friday, December 7, 2012

Cayucas - Cayucos, aneb chci léto!


Budete si myslet, že jsem se zbláznila, když vám řeknu, že chci léto? Ale já to myslim vážně, balim si kufry, chladim citronádu v ledničce a beru betakaroten na opalování...K tomu si ještě pouštím tuto písničku od naprosto neznámého interpreta s divnym názvem Cayucas.
A když už jsme u toho letního zasnívání, tak momentálně jsem se vyprdla na povinnou četbu do školy a čtu knihu DHARMOVÍ TULÁCI od Jacka Kerouacka. Kniha o útěku s batohem do přírody, hledání svého já a o debatách o buddhismu. Volné pokračování Na Cestě, ale mnohem lépe se čte, protože zde nevystupuje tolik postav a kniha celkově nepůsobí tolik zmateně. 

"... tohle je postoj barda, bláznivýho zenovýho básníka starejch stezek pustinou, rozumíte, to celý je prostě svět plnej tuláků s ruksakama na zádech, dharmovejch tuláků, který odmítaj souhlasit s všeobecným požadavkem, aby spotřebovávali všechno, co se vyrobí, a museli proto pracovat, aby měli tuhle výsadu konzumovat, všechny tyhle sračky ve skutečnosti nikdy nechtěli, jako ledničky, televize, auta, nebo přinejmenším aspoň ty nový luxusní káry, tukový oleje na vlasy, deodoranty a všechny ty hovadiny, který po týdnu nakonec stejně najdete v popelnici, tyhle všichni jsou totiž uvězněný v systému, kterej se skládá z práce, výroby, spotřeby, práce, výroby a spotřeby, ale já mám takovou představu parádní ruksakový revoluce tisíců a nebo možná i miliónů mladejch Američanů, který se tu budou toulat s batohama na zádech, budou se chodit do hor modlit, rozesmívat děti a těšit starý lidi, mladý holky budou obšťastňovat a starší ještě víc, a všichni to budou blázni zenu, co se věnujou psaní básní, který se jim najednou jen tak, bez nějakýho zvláštního důvodu objeví v hlavě a který kromě toho tím, že jsou laskaví a taky díky neobvyklým a neočekávaným činům dál nabízejí vize věčný svobody pro všechny, a pro všechny živý bytosti..."




No comments:

Post a Comment