Sunday, December 23, 2012

MUJI 無印良品


Značka MUJI, která prodává všechno možné od věcí do domácnosti, přes kancelářské potřeby a jídlo, si zakládá na simple strohém designu, používá recyklované materiály a drží se příjemného vzhledu. Původ má kde jinde, než v Japonsku a název přeložený do angličtiny znamená: No Brand Quality Goods.  
Své první produkty Muji prodávalo v roce 1980 v rámci supermarketu The Seiyu, který si zakládal na kvalitním zboží a levných cenách. Už tehdy jeho výrobky byly zabaleny do recyklovaných sáčků, bez zbytečných nápisů a byla z nich cítit vůně dalekého východu. První store se otevřel v Londýně a Japonci v té době dokonce vyrobily první Muji auto, které spolupracovalo se značkou Nissan. Právě v Japonsku má dnes Muji otevřeno nad 212 obchodů a dokonce si v nich můžete koupit i jídlo. 
Jeho obchody se nadále rozrůstají a zdá se, že tzv. no-brand strategie čili žádná zbytečná výrazná reklama se přeci jenom vyplatila. Jednu sezónu dokonce prodávalo trika se čtvercem, kam jste si mohli napsat, co jste chtěli. Muji zkrátka miluje minimalismus a je tak inspirací pro mnohé umělce i školáky, pro které zde povinná školní výbava v podání barevných tužek, penálů a fixek nechybí. Oceňuju jejich simple obaly s japonským písmem a maximální využití zemitých barev. 
V Londýně jsem si pořídila plastový penálek a pár barevných tužek s gumou. Když je dáte všechny dohromady a položíte do penálku....vidíte tu krásu?








V Hong Kongu mají i kola.











No comments:

Post a Comment