Monday, September 23, 2013

Karaoke blues


Pamatujete si ještě tu éru, kdy se jen tak nosily bundičky Adidas a kdo neměl tři pruhy, jakoby nebyl? Já jsem si zrovna na ně dnes vzpomněla, když sestra třídila svůj šatník a na posteli měla jednu hozenou (koupila si ji tehdy, protože ji nosil její idol Jay Kay z Jamiroquai). 
Na konci léta jsem si všimla, že v konfekčních obchodech typu Zara se móda začíná hodně točit kolem světa a v nových kolekcích jsem nacházela orientální kousky, které byly jako vystřižené z filmu Tygr a drak. Sety ovlivněné východní kulturou - tílka s draky, lesklé bundy s čínskými znaky...Vedle tohoto stylu se vytvořila i bohémská odnož takzvaných "floral bomber jackets" (samozřejmě všech možných vzorů a ne pouze květované). A já si říkám: všechno někde muselo začít. 
Nejstarší zmínku jsem našla z roku 2010, kdy Lady Gaga měla na nějaké párty bundičku, která připomínala babičinu sedačku (zkrátka zašedlá s něčím připomínající růže). Jednalo se o podzimní kolekci Vaniloquence začínající značky Fanny & Jessy (jejich oficiální stránky bohužel vůbec nejedou). Tu má na starosti rebelské duo ze Somersetu, které vystudovalo London College of Fashion. Oblékaly i "celebrity" typu Rihanna, Jessie J, Kele Okereke nebo třeba kapelu Groove Armada. A nebo za všechno může Yannis Philippakis z Foals, jež před rokem v klipu Inhaler tančil v bundičce s dráčkem, která se nakonec zdobila obal jejich alba.
Mixovat styly dohromady je IN jak v hudbě, tak poslední dobou i v módě. Nikoho by ještě před pár lety nenapadlo, že ta bunda od Adidas by klidně mohla být vzorovaná a mohla by s v pohodě šiknout k šatům. Kombinovat vzorované bomber jacket je jednoduché a i když si ji vezmete k úzkým džínsům, tak si myslím, že tím nic nezkazíte. V obchodech jsou k dostání obvykle z poloprůsvitných materiálů (na jednu jsem narazila v Pull & Bear). Co na ně říkáte?




























Zara

Zara












































































Pull & Bear























































































































































































































































No comments:

Post a Comment