Thursday, October 3, 2013

Amo. Amas. Amat.

Hudba se na nás nabaluje stejně jako módní výstřelky. Pracuje se na ní. Vzniká. Kupuje se. Vzájemně se předává a informuje o ní. Někdo si támhletu kapelu už dávno vymazal z počítače, jiný ji teprve až teď objevil, i přesto, že už uběhla dlouhá doba, co album vyšlo. Chci se dostat k otázce předávání si hudebních tipů a přesně k té situaci, kdy dotyčný řekne: "Zkus je. Myslím, že by se ti mohli líbit." 
Úplně největší radost mám, kdy novou muziku objevím sama. Trochu hipsterský přístup, však velmi osvědčený. Odkliknu na další song, jež obal alba mě zaujme. Zvýším hlasitost a v duchu mě napadne: "To je sakra dobrý!" Na last.fm zjistím, že mají velkou kompatibilitu s mými oblíbenými kapelami a vždycky se najde někdo z last.fm "přátel", kdo už je má nascrobblované. Právě last.fm je poslední dobou pro mě tím největší inspiračním zdrojem. Stalkeruju ostatní a přidávám si ty, u kterých vim, že někdy v budoucnu jim něco z té knihovničky ukradnu. Když už jsem u toho internetu, tak navážu webem 8tracks. Takové "do it yourself" rádio, kde si sami vytváříte playlisty a hledáte jiné pomocí stylů a nálad. Jako správný estét se vyžívám v názvu playlistu a jeho obrázku. 
Další zdroj je tentokrát živý. Lidé. Konkrétněji přátelé, přítelové. Kde jsem došla k zajímavé teorii, že pokud s někým chodíte a ten poslouchá velice podobný styl, tak se vám začnou více líbit interpreti, které byste třeba ani nikdy neposlouchali. Chcete přece vyzkoušet, co poslouchá váš milovaný? Vyzkoušíte. Zamilujete se. Prošla jsem různými hudebními obdobími a většinu kapel mám s někým spojené (říkám si špatně, dobře? nevím.). A jako člověk, jehož emoce jsou na vrcholu křivky, jsem schopna se rozbrečet u nějakého songu, který jsem poslouchala třeba v době, kdy mi zrovna nebylo nejlíp (chápete). Vždycky budu mít ráda lidi, co mají přehled. Od každého něco. Jen tak z ničeho nic pošlou song a seznámí vás s kapelou (kéž by živě) dřív než zase propásnete jejich koncert.

Přikládám první playlist. Taková změť songů, co mi nešly stáhnout. Mezi nimi noví Cults, který za chvíli vydají album. Heavenly Beats, Deaths, Luke Mayen, Disclosure a vynikající remix od Flume, Blaenavon (začínající band z Hampshireu), óda Grizzly Bear... 
    


4 comments:

  1. Zaujímavý blog, podobné meno máme (teda prezývku). :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. právě, to bylo první, co mě trklo do očí:)

      Delete
  2. Jako bys mi psala z duše.. Souhlasím s každičkým slovem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. to mě těší, že to tak nevidím jediná:)

      Delete